Οι οικολόγοι και τα κατσίκια της Σαμοθράκης

Γράφει ο bioannis

Πέρασα 20 μέρες στη Σαμοθράκη και πέρα από τις προσωπικές στιγμές, το μάτι μου ως βιολόγου διέκρινε το τεράστιο και εμφανές πλέον πρόβλημα της διάβρωσης των εδαφών και την απώλεια εύφορου χώματος προς τη θάλασσα, του πάλαι ποτέ νησιού της γονιμότητας. Η αιτία της καταστροφής το προϊστορικό μοντέλο εξάσκησης της κτηνοτροφίας «ελεύθερης» και επεκτατικής μορφής. Οι κτηνοτρόφοι (κεχαγιάδες, στην τοπική διάλεκτο) σε πλήρη αντίθεση με όλους τους κατοίκους του νησιού (τώρα πλέον, γιατί στη δεκαετία του ‘80 οι Οικολόγοι -και η αφεντιά μου μαζί όταν έκανα τη διπλωματική μου στο νησί- ήταν τρελοί, γραφικοί και καταστοφολόγοι, τότε που έβλεπαν το κίνδυνο). Είναι 100 περίπου κτηνοτρόφοι (μικροί και μεγάλοι σε κοπάδια) σε σύνολο 2.500 περίπου χιλιάδων κατοίκων… και δεν μασάνε με τίποτε !!

Η επιδότηση από τας ευρώπας για την κτηνοτροφία (ένα σύνολο ευρώ ανά κεφάλι ζώου) τους θέριεψε γιατί δεν εξαιρέθηκαν από τις επιδοτήσεις στους κτηνοτρόφους όλης της χώρας. Δεν βρέθηκε ένας βουλευτής έγκαιρα να πει … τι κάνετε μωρέ ??? Επιδοτείτε τη διάβρωση και την συνολική υποβάθμιση (έως την ερημοποίηση) του νησιού ?? (νομίζω πρόσφατα ένας ή δύο βουλευτές του ΠΑΣΟΚ … αφού έδεσε το γλυκό και οι αντιδράσεις αφορούν πλέον μόνο του κτηνοτρόφους, εδέησαν πέρσι ή πρόπερσι να κάνουν έκθεση στο ευρωπαϊκό κοινοβούλιο για το ζήτημα των επιδοτήσεων…).

Κουβέντα δεν θέλουν να ακούσουν για εσταβλησμένη κτηνοτροφία. Κουβέντα για πλαφόν στον αριθμό των ζώων. Κουβέντα για περιορισμό της βόσκησης των κατσικιών σε3 ορισμένους βοσκοτόπους. Θεωρούν κτήμα τους όλο το νησί, θεωρούν αυλή και κήπο τους όλη την επιφάνεια του νησιού. Έτσι χωρίς έξοδα, χωρίς σκοτούρες… πάνε και παίρνουν τα κατσίκια για σφαγή, όποτε δεν έχουν χρήματα ή όποτε αποφασίζουν να ασχοληθούν με τον Τουρισμό (να χτίσουν δηλ.), και μόνο για να εμπορευτούν το κρέας. Που να ασχοληθούμε τώρα με τυροκομεία, μαλλιά και κουβάρια !!! Σε αυτή τη χώρα η εξυπνάδα είναι μια συνάρτηση του πόσο δουλεύω και πόσο τα αρπάζω. Όσο πιο λίγο δουλεύω και όσο πιο πολλά αρπάζω … τόσο πιο έξυπνος είμαι. Και έρχονται τα κωλόπαιδα οι Οικολόγοι και χαλάνε τη σούπα !!!

Νικ-Αθηναίε… οι Κεχαγιάδες της Σαμοθράκης να δεις μένος και μίσος για τους Οικολόγους !!!

Το κακό είναι ότι το συγκεκριμένο ζήτημα έχει γίνει συνείδηση μόνο από όσους αναφέρονται στην οικολογία και τη διατήρηση του νησιού.. και έτσι είναι οι μόνοι που εκτίθενται. Ως γνωστό οι μειοψηφίες παραδέρνουν σε διάφορα σύνδρομα επικοινωνιακής απομόνωσης -δικαίως ή αδίκως- και πολλές φορές όντας ανυπόμονοι κάνουν εχθρούς εκείνους που πρέπει να κάνουν φίλους. Κανείς όμως δεν γεννήθηκε πολιτικός και κανείς δεν είναι υπεράνω οργής, τσαντίλας, καταστρεπτικής ευαισθησίας κ.λ.π. Άντε τώρα να κάνεις ζήτημα για το προϊστορικό μοντέλο κτηνοτροφίας στα ΜΜΕ της Αθήνας….

Οι κτηνοτρόφοι στο νησί τα τελευταία χρόνια αντιμετωπίζουν και άλλους «εχθρούς», δασκάλους, καλλιτέχνες, νεοφερμένους κατοίκους στο νησί, κτηνιάτρους κ.λ.π. και φαίνεται ότι τώρα πλέον δεν μπορούν να τα βάλουν με ολόκληρη την Κοινωνία και τους θεσμούς της. Το μίσος για τους Οικολόγους όμως διατηρείται και σε ορισμένες περιπτώσεις είναι το μέγα επιχείρημα. «Φύγε εσύ, δεν μιλάω μαζί σου είσαι Οικολόγος»… γιατί ήταν οι πρώτοι διδάξαντες.

Πράγματι, οι Οικολόγοι απολαμβάνουν τη γενική συμπάθεια στο νησί (πρώην μαύρα πρόβατα), εκτός και αν πρόκειται για κεχαγιάδες. Το «αστείο» είναι ότι οι Οικολόγοι, είναι αυτοί πλέον που δεν συμμερίζονται το εχθρικό κλίμα απέναντι στους κτηνοτρόφους, και είναι επίσης οι μόνοι που κάνουν λόγο για διατήρηση της κτηνοτροφίας με συγκεκριμένους όρους και προτάσεις για τη διατήρηση αυτής της παραδοσιακής δραστηριότητας στο νησί. Προτείνουν: Εσταβλησμένη Κτηνοτροφία. Στροφή στη βιολογική Κτηνοτροφία, με παράλληλη καλλιέργεια ζωοτροφών (κυρίως ψυχανθή). Καθετοποίηση της παραγωγής (όχι μόνο κρέας, αλλά και γάλα, γαλακτοκομικά, μαλλί αλλά και άλλο «χρήσιμο υλικό» ακόμη και από τις οπλές των κατσικιών ή των προβάτων). Αλλαγή των ζώων εκτροφής, από κατσίκια σε πρόβατα. Εκτίμηση της συνολικής βοσκοϊκανότητας στο νησί και ανάλογη εκτροφή του κατάλληλου αριθμού ζώων.

Ποιος να το περίμενε ??? Αυτοί που στην αρχή (κατά τους κακόβουλους) σχεδίαζαν την εξαφάνιση των κτηνοτρόφων … τώρα τους δίνουν διέξοδο με υλοποιήσιμες και αποτελεσματικές προτάσεις. Είναι δύσκολο όμως να μετατρέψεις, σε μια γενιά, τους «κτηνοτρόφους του καφενείου» σε επιχειρηματίες του κλάδου «βιώσιμης παραγωγής τροφίμων ποιότητας». Όταν οι άνθρωποι έχουν συνηθίσει και εκπαιδευτεί στο ότι κάθε τι στη Φύση, τους ανήκει δικαιωματικά (από την βίβλο, το κοράνι, τις βεδες …) είναι δύσκολο να αλλάξουν. Είτε είναι κυνηγοί, είτε αγρότες, είτε ψαράδες …

Αυτή είναι η αποστολή της Οικολογίας, να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο βλέπαμε μέχρι σήμερα τον κόσμο και να προτείνει λύσεις, πολύ πριν την κατάρρευση και τον χαμό. Όταν αυτό γίνεται Πολιτική και εργαλείο δημοκρατίας τότε μιλάμε για Πολιτική Οικολογία. Όταν μιλάμε για επιστημολογία της αλλαγής και φιλοσοφία μιας νέας συμπεριφοράς απέναντι στη Φύση και τους ανθρώπους, τότε μιλάμε για Κοινωνική Οικολογία.

Advertisements

20 Σχόλια to “Οι οικολόγοι και τα κατσίκια της Σαμοθράκης”

  1. Ε λοιπόν να ενα κειμενο Εξαιρετικό ,που αφορά σε ζητηματα , τα οποία ,όλοι εμείς που απολαμβαναμε την Σαμοθρακη και τα »ελευθερα» κατσικια της, μαλλον δεν ειχαμε υποψιαστει ….
    Μπραβο Βιοαννη …

  2. Μόλις το δίαβασα ως σχόλιο στο προηγούμενο post, σκέφτηκα ότι θα ήταν πολύ καλό ως αυτοτελές post…

    Φυσικά χάθηκα εντελώς στην τελευταία παράγραφο, αλλά όπως είπαμε και αλλού, μιας και αυτή η ιδέα της πολιτικής οικολογίας και των «εργαλείων δημοκρατίας» (ατό πα ντο εν? 🙂 ) είναι αυτονόητη για όλους πλην εμού, τότε μάλλον κάποιο πρόβλημα των δικών μου εγκεφαλικών συνάψεων θα πρέπει να υπάρχει.

    Φυσικά δεν θα χάσω την ευκαιρία να υπογραμμίσω τον σημαντικό ρόλο στην δημιουργία των προβλημάτων που έπαιξαν τα ασαφώς καθορισμένα ιδιοκτησιακά δικαιώματα των βοσκότοπων, καθώς και ο στρεβλωτικός χαρακτήρας των επιδοτήσεων. Όχι βέβαια ότι ήταν οι πρωτογενείς αιτίες του προβλήματος – ήταν όμως το έφορο έδαφος πάνω στο οποίο «ευδοκίμησε» η -κατ’ εμέ- πρωτογενής αιτία (απληστία και κοντοθωριά που χαρακτηρίζει την ανθρώπινη φύση).

  3. Σπυρο, μια και χάθηκες να σου ρίξω μια πυξίδα. Τι κάνει η οικολογία ως εργαλείο της δημοκρατίας ? Πρώτα πρώτα την οδηγεί -την αντιπροσωπευτική δημοκρατία- στη συμμετοχή (συμμετοχική δημοκρατία αλλά όχι ως ΝΔΣΟΚΙΟ ξέπλυμα). Δεύτερον, και αφού την έχει φέρει μέχρι εκεί, την ξαναοδηγεί στην άμεση δημοκρατία (κατά Καστοριάδη). Ωστόσο, δεν την αφήνει ούτε εκεί. Την εξελίσσει παρα πέρα, στην ελευθεριακή δημοκρατία (κατά Μπούκτσιν). Σταματώ εδώ γιατί θαρώ να με ρωτάς με ανοιχτά πελώρια μάτια και συνοφρυωμένο πρόσωπο «Ρε σύ τι είναι αυτά που λες ?? Κουμουνιστής είσαι ??». Πάντως δεν φταίνε οι νευρικές σου συνάψεις. Όλα είναι ζήτημα συστηματικής μελέτης και εξοικείωσης. Φτάνει να σε έλκει το «κοινωνικώς ωφέλιμο» που μέσα του βρίσκει ο καθείς το «ατομικώς ωφέλιμο».

    Μην φανταστείς οτι κατέχω την αλήθεια, με αυτά που λέω, απλώς δηλώνω μια κατεύθυνση, τίποτε περισσότερο, τίποτε λιγότερο.

    Η ανθρώπινη φύση δεν χαρακτηρίζεται από απληστία και κοντοθωριά ΜΟΝΟ. Αυτή είναι η μιά της όψη. Η άλλη είναι η αλληλεγγύη, η συμπόνια, η έμπνευση για το κοινωνικά ωφέλιμο. Ο άνθρωπος είναι ικανός για το χειρότερο και το καλύτερο. Από τη μια κυνηγός και μακελάρης και από την άλλη τρυφερός και αλτρουιστής μέχρι θανάτου.

  4. Το πρόβλημα της επιδοτούμενης κτηνοτροφίας ελεύθερης βόσκησης, δεν το συναντάμε βέβαια μόνο στη Σαμοθράκη.
    Ο μητροπολίτης Λιβαδιάς, άτομο καλλιεργημένο και με πολιτιστική δραστηριότητα, αγόρασε ως δική του (όχι της εκκλησίας) κάποια έκταση στον Παρνασσό, μεταξύ Δαύλειας και Αράχωβας, και πήρε άδεια για στάβλους προβάτων εντός αυτής.
    Ε λοιπόν έγραψε στο παλιό του καλημαύχι την υποχρέωση για εσταβλισμένη κτηνοτροφία και βγάζει καμιά επτακοσαριά πρόβατα για βόσκηση στις καμένες πλαγιές, χωρίς μάλιστα να υπάρχει ενοικίασή τους. Οι πλαγιές ερημοποιούνται έτσι ταχύτατα.
    Το πρόβλημα δεν το ανέδειξαν βέβαια οικολόγοι αλλά τα άλλα «κορόιδα» κτηνοτρόφοι που κρατάνε τα ζώα τους σε στάβλους.
    Να όμως ένα καλό παράδειγμα της μη θέλησης των πολιτικών αρχών να εφαρμόσουν απλά το νόμο.
    Ο μητροπολίτης συμμετέχει κι αυτός στη νομή εξουσίας και η εκλησία δεν βρίσκεται έξω από το εκλογικό παιχνίδι. Οι ψήφοι υπεράνω της προστασίας της περιοχής αλλά και της αυτονόητης ισονομίας.

  5. Αυτό το «καλαμπούρι» -κατ εμε- με την συμμετοχική δημοκρατία είναι άλλος καημός μου, και οσονούπω θα ξιφουλκήσουμε επι αυτού και στο Rec(on) του vrypan. Τι πάει να πει συμμετοχική δημοκρατία? Μου επιτρέπεται να «μιλάω» στον desicion-maker, αυτός με ακούει ή με «ακούει» κουνόντας το κεφάλι, και μετά πράττει κατά πως αποφασίζει…
    Αν δεν υπάρχει μηχανισμός να ποσοτικοποιείται το «ναι», το «όχι» ή το «ίσως» μου εντός της διαδικασίας λήψης απόφασης, τότε μιλάμε για επίφαση συμμετοχής, και εν τέλει πραγματική κοροϊδία.
    Αν ποσοτικοποιείται, τότε φτάνουμε στην Άμεση Δημοκρατία (δεν γνωρίζω την Καστοριαδική εκδοχή της). Και εδώ, νιώθω πολύ καλύτερα. Μάλιστα, για την Φιλελεύθερη Συμμαχία είχα προτείνει ένα Αμεσοδημοκρατικό καταστατικό, πραγματικά πλήρες και λειτουργικό – δυστυχώς δεν επελέγη. Βέβαια σε ένα κόμμα, στο οποίο συμμετέχεις σε εθελοντική βάση και το οποίο δεν έχει το δικαίωμα να σου ασκήσει οποιασδήποτε μορφής βία περιορίζοντας τα ατομικά σου δικαιώματα ή προσεταιριζόμενο την περιουσία σου, η αμεσοδημοκρατία μπορεί να λειτουργήσει. Σε κρατικό επίπεδο τα πράγματα είναι πολύ δυσκολότερα, και έχουμε να αντιμετωπίσουμε τον μέγιστο κίνδυνο της καταπίεσης της μειοψηφίας από την πλειοψηφία.

    Για τον λόγο αυτό πιστεύω ότι η αμεσοδημοκρατία μπορεί να είναι λειτουργική αν η δικαιοδοσία του κράτους επί των ατόμων είναι ελάχιστη. Και προσπαθώ προς αυτή την κατεύθυνση.

    «Ωπ» θα μου μου πεις, «και αν ελαχιστοποιήσω το κράτος πως θα μπορέσω να περιορίσω την δράση των κτηνοτρόφων?». Δεν έχω τελική απάντηση, αλλά μου αρέσει μια ιδέα που ένας «σύμμαχος» έγραψε στο blog του σχετικά με την προστασία των Δασών του Αμαζονίου: Οι ενδιαφερόμενοι για την τύχη τους ας τα αγοράσουμε από τους Βραζιλιάνους!

    Φαντάζομαι μια δίκαιη τιμή θα υπάρχει για τα βοσκοτόπια της Σαμοθράκης, και μάνι-μάνι, εσύ ο Νοσφεράτος και εγώ θα μπορούσαμε να αποτελούμε τα πρώτα τρία μέλη μιας «κοινοπραξίας πολιτών για την σωτηρία της Σαμοθράκης» που θα «τσοντάρουν». Γιατί, καλή είναι η οικολογία αλλά πρέπει κάποια στιγμή οι ενδιαφερόμενοι (και ωφελούμενοι) να βάλουμε το χέρι στην τσέπη (είτε για την Σαμοθράκη, είτε αγοράζοντας ακριβότερα μή-Κινέζικα παιχνίδια που έχουν παραχθεί με σεβασμό για το περιβάλλον κλπ κλπ)

    (Ωραίο σεντόνι…)

  6. Σπυρε Ντοβα δεν ενδιαφερομαι (να αγορασω )Βιοαννη …οφειλω να ομολογήσω οτι αυτά τα…

    »(Πρώτα πρώτα την οδηγεί -την αντιπροσωπευτική δημοκρατία- στη συμμετοχή (συμμετοχική δημοκρατία αλλά όχι ως ΝΔΣΟΚΙΟ ξέπλυμα). Δεύτερον, και αφού την έχει φέρει μέχρι εκεί, την ξαναοδηγεί στην άμεση δημοκρατία (κατά Καστοριάδη). Ωστόσο, δεν την αφήνει ούτε εκεί. Την εξελίσσει παρα πέρα, στην ελευθεριακή δημοκρατία (κατά Μπούκτσιν).»

    …. Δεν τα πολυκαταλαβα … Δηλαδή πως κανουμε αυτά τα τσουπ …τσουπ …τσουπ πηδηματακια (

    Και …βρε αδελφακι μου (που ξερεις πως σε αγαπαω και το εννοω …)γιατί ανακατευεις τα τοσο ενδιαφεροντα πραγματα που εγραφες παραπάνω …με αυτά τα σουπερ πολυπλοκα Πρωτα και δευτερα και τριτα πηδηματακια

    Απο την συμμετοχική δημοκρατια και τον Καστοριαδη στον Μπουκσιν …

    (Εδώ καλά καλά δεν ξερουν (με) τον Καστοριαδη ουτε κατ ‘ ονομα …ασε τον Μπουκσιν

  7. Ο Σπύρος τα ξέρει Νοσφυ, ή θάπρεπε να τα ξέρει, ή καλό θάταν να τα ξέρει… εν πάσει περιπτώσει αν δεν τα ξέρει ας τα μάθει.

    Όμως εσύ που τα ξέρεις γιατί τα υποβαθμίζεις σε τσουπ-τσουπ ?? Η συμμετοχή δεν είναι η πεμπτουσία της πολιτικής πράξης ?? Το αυτοδιοίκητο δεν είναι η βάση της ελευθερίας ?? Η ελευθερία δεν είναι πιό πολύτιμη και από το ψωμί, τουλάχιστον κάποιες φορές ??

    Για να μην αρχίσω … για την επικούρεια γαλήνη … και μου πεις πάλι τσουπ-τσουπ. Σε παρακαλώ να τα πεις εσύ με λιγότερο πολύπλοκα λόγια. Είπαμε … έχω τον ανθρωποδιώκτη… μαθαίνω όμως… και γρήγορα μερικές φορές (όταν θέλω).

  8. Σπυρε Ντόβα μου φαινεται πολύ ενδιαφερον το οτι λες πώς στην Φιλελευθερη Συμμαχια υπάρχουν αποψεις υπερ της αμεσης Δημοκρατιας …
    Απο οσο ξερω ,τουλαχιστον στον κλασσικό φιλελευθερισμό ( οχι στον Νεοφιλελευθετισμό) κυριαρχουσε η αντιπροσωπευτική αντιληψη της Δημοκρατιας …η οποια ,μου φαινεται πολύ πιο κοντινη στην

  9. Σορρυ για την διακοπή (συνηθες λαθος μου …μου ξεφυγε το παραπάνω σχολιο )

    ..Ελεγα λοιπόν Σπυρε Ντοβα πώς η Δυτική Φιλελευθερη δημοκρατια, ειναι παντρεμα δυο -διαφορετικής ιστορικής καταγωγής αξιων : 1.Φιλλευθερη : σεβασμός της μειοψηφιας …και του ατομου
    2Δημοκρατια: αρχή της πλειοψηφιας …
    Που απέχουν παραπολύ απο τις αρχαιοελληνικές
    Αμεσες Δημοκρατιες

    (οπου δεν υπηρχε καμμια προστασια του ατομου του ιδιωτη , η της μειοψηφιας η αυτό που θαλεγαμε σημερα »ατομικές ελευθεριες(π.χ ο Σωκρατης καταδικαστηκε σε θανατο για τις απόψεις του κατι που σημερα θα φαινοταν – επισημα τουλαχιστον- αδιανοητο σε μια φιλλευθερη Δημοκρατια …..

    (— Και πρεπει να πώ εδώ οτι ειμαι πολύ επιφυλακτικός για την Δυνατοτητα σημερα να εχουμε αμεση δημοκρατια -οχι μονο για τις γνωστου τυπου τεχνικές δυσκολιες εφαρμογής της
    – αλλά κυριως γιατί ποτε -ουτε στην αρχαιοτητα – η αμεσοδημοκρατια δεν εξασφαλιζε καποιο μινιμουμ ατομικής ελευθεριας ή διαφορετικότητας

    ( ειμαι πολύ επιφυλακτικός και στα δημοψηφισματα – ως στοιχειωδη εφαρμογή αμεσοδημοκρατίαςγια λόγους που θα εξηγησω δοθεισης ευκαιριας .)

    Ετσι λοιπόν μου φαινεται πολύ ενδιαφερον που εμφανιζονται συγχρονοι Φιλλευθεροι υπέρ της Αμεσης Δημοκρατιας (ή αμεσοδημοκρατικών διαδικασισων ) και θαθελα αν ειναι δυνατοόν καποιες διευκρινήσεις …

  10. Φιλε μου καλέ Βιαννη οσα θεωρεις εσύ αυτονοητα , δυστυχώς δεν ειναι ουτε για μενα ουτε για πολλους αλλους … Ειτε δεν τα ξερουν οσο νομιζεις (κι εγώ ξερω ελαχιστα για Καστοριαδη και ακομα πιο ελαχιστα για τον Μπουκτσιν ) ειτε …σε οσα λιγα ξερουν δεν συμφωνουν (κι εγώ μαζι τους )….

    Παρολα αυτά … και περα απο την συμμετοχική η μη δημοκρατια το Μεγαλο μερος του δικου σου κειμενου μου φανηκε – αληθινά – εξαιρετικά ενδιαφερον …..Ακριβώς γιατί αφορά πραγματα που τα βλεπουμε μπροστα μας και τα θεωρουμε γραφικά (τα κατσικια της Σαμοθρακης π.χ )ππαραβλεποντας συνηθως ολα σου τα υπολοιπα …
    Κι αυτή ειναι η μεγαλη αξια τουκειμενου σου Βιοαννη οπως και αλλων κειμενων σου (που αναφερονται στην οικολογια και πάντα διαβαζω με μεγάλη ευχαριστηση γιατι μαθαινω …

  11. Ε λοιπόν Βιοαννη (επειδή ειδα στην Καλύβα οτι ψιλο παρεξηγηθηκες)
    1. Ειμαι ενθουσιασμένος με την Χελώνα …. ειναι εξαιρετικό μπλογκ (και μπραβο σε σενα και στον Πανο που το στησε)

    2. Επειδή γνωριζομαστε αρκετο καιρό και ειμαστε φιλοι θελω να σου πώ οτι σε εκτιμώ πολύ οχι μόνο για τις γνωσεις σου στα θεματα της οικολογιας και της βιολογιας ,ουτε μόνο για την μαχητικοτητα σου αλλά κυριως για τον συναισθηματικό τροπο που βλεπεις τα πραγμτα και τον -σπανιο στις μερες μας αυθορμητισμό-( ασχετα αν καποιες φορες οδηγει σε παρεξηγησεις ) Νομίζω οτι κι εσυ εκτιμας το οτι καποιες φορες ειμαι παρορμητικός

    -εξαλλου εχουμε πήξει στους γραφειοκρατες

    3. Περα απο πολιτικές θεσεις και συγκρουσεις και περα απο οποια προσκαιρα »προγραμματα » (κλπ ) νομίζω πώς η δυναμη των Οικολογων πρασινων -οπως τουλαχιστον τους εχω ζησει εγώ βρισκεται στις ανθρωπινες σχεσεις και δεσμους που οικοδομουν και στην αδιαμορφωτη ακόμα -και αυτό ειναι θετικό – χαλαρή δομή τους

    …που σιγά σιγά – θα παραξει αποτελεσματα ( Αν οχι τωρα …οχι εκλογικά …αυτό ειναι νομίζω δευτερευον ) αλλά στο αμεσο μελλον

    Αυτά προς το παρόν

  12. Επιτέλους, άρχισε να αναδύεται ο Νόσφυ που γνωρίζω….

  13. Αν σταματουσαν αυτά τα νδσοκαριστικά θα αναδυονταν περισσοτερο …

    Αλλά ετσι κι αλλιως ειναι εδω διπλα σου (εστω και βυθισμένος) )

  14. Ε ας βαλουμε και κατι για τα καμμενα δαση …και ποιοι τελικά την πληρωσαν
    http://www.ecology-salonika.org/talk/viewtopic.php?t=194

  15. Νοσφεράτος: Πάντως για να μην μένουν ανακριβείς εντυπώσεις, στο συνέδριό μας επικράτησαν οι «ρεπουμπλικάνοι», αν και η δική μου πρόταση πήρε τον απρόσμενο και τιμητικό αριθμό των 21 ψήφων, επί συνόλου 150 περίπου (παριστάμενων και αντιπροσωπευόμενων)…

    Η πρότασή μου μπορεί να βρεθεί εδώ (sorry για το off-topic):
    http://voteforliberty.wordpress.com/2007/04/24/fs_katastatiko/

    Ήταν ουσιαστικά μια παραλλαγή του προτεινόμενου από την προσωρινή διοικούσα καταστατικού, και είχε διατηρήσει αρκετά από τα αρχικώς προτεινόμενα οργανωτικά στοιχεία. Η βασική διαφοροποίηση ήταν στον τρόπο λήψης των αποφάσεων.

    Δεν κρίνω σκόπιμο να επεκταθούμε εδώ. Συμμερίζομαι τις επιφυλάξεις σου σχετικά με την άμεση δημοκρατία, οι αστοχίες και τα κακά της οποίας όμως ενυπάρχουν και στο αντιπροσωπευτικό σύστημα και τελικά (κατά την άποψή μου) καταδεικνύουν τις ζοφερές διαστάσεις και τις καταπιεστικές δυνατότητες της «ιδέας» του κράτους, ανεξάρτητα από τον τρόπο λήψης της απόφασης.
    Το μυστικό είναι να περιορίσεις την δικαιοδοσία του κράτους να σε φιμώνει και να σε κλέβει. Όταν -αναγκαστικά συνταγματικά- αυτό εξασφαλίζεται, μπορούμε να συζητήσουμε για αμεσοδημοκρατικά συστήματα (τα οποία εκ των πραγματων θα περιορίζονται να αποφασίζουν επί δευτερευόντων θεμάτων, ας πούμε, για το χρώμα της σημαίας μας)

    (καθόλου δεν επεκτάθηκα…:-)

  16. Αγαπητέ κ. Ντόβα (ας ελπίσω ότι θα δημοσιευτεί αυτό το σχόλιο από τον ιστολόγο, αν κατανοήσει ότι είναι θετικό για τη συζήτηση και χωρίς προσωπικές αιχμές)…

    Είπατε κάτι μάλλον ανακριβές, κατα τη γνώμη μου. Οτι η άμεση δημοκρατία «ποσοτικοποιεί το ναι, το όχι και το ίσως». Στην πραγματικότητα, αν και αυτό είναι σίγουρα απαραίτητο, τον περισσότερο καιρό, κάτω από συνθήκες άμεσης δημοκρατίας (που ελάχιστα ξέρουμε σήμερα) δεν υφίσταται καν ανάγκη για «ναι, όχι και ίσως», αφού -απλούστατα- ΟΛΟΙ συμμετέχουν στη συλλογική διαμόρφωση λεπτομερών σχεδίων δράσης και τοποθέτησης, με τον ίδιο τρόπο που οι συγγραφείς κειμένων σε συλλογικα μπλογκ / wiki του σήμερα τείνουν να συνεργάζονται δημιουργικά και να ΣΥΝ-γράφουν.

    Ευτυχώς, έχουν ήδη γίνει τέτοια πειράματα σήμερα και όσα σας λέω έχουν παρατηρηθεί και μελετηθεί εκτενώς (ίσως βρω τα λινκς για να τα προσθέσω αργότερα -ΑΝ δημοσιευτεί αυτό εδώ το σχόλιο).

    Περισσότερα περί άμεσης δημοκρατίας, χιούμορ και… μελλοντολογίας, στο νέο μπλογκ
    http://futurepolitics.wordpress.com

  17. Με γειά το νέο blog.

    Αν κάποιος υποψήφιος βουλευτής σας (δύο μάλλον) δήλωσε επίσημα και δημόσια ότι… δεν θέλει να με ξέρει, εγώ σας διαβάζω ανελλιπώς και τις ιδέες σας τις εκτιμώ.

    Τώρα, αν είμαι εγώ ο ίδιος ένα είδος μιάσματος ή μόλυνσης ή όχι θα το δούμε κάποια στιγμή από τα _αποτελέσματα_… 🙂 χεχε

    καλή συνέχεια, υγεία και πρόοδο.

  18. επιτέλους κάποιος βγήκε και μίλησε δημόσια, και έξω από τα δόντια για το πρόβλημα που μαστίζει το νησί. Έστω και σε ιστοσελίδα. Τα λοιπά σχόλια μου θυμίζουν ταινία Monty-Pythons, όπου πάνε να σταυρώσουν τον «προφήτη», και κάποια καλεί τους συντρόφους του για να τον σώσουν. Εκείνει με την σειρά τους χάνονται σε μια ατελείωτη κουβέντα για τον τρόπο δράσης και ιδεολογικής αντιπαράθεσης. Δηλ. μας πνίξαν τα σκατά και μεις ψάχνουμε να βρούμε από που φυσάει?

  19. Πέρασα και το Πάσχα του 2009 στη Σαμοθράκη. Φάινεται τίποτε δεν αλλάζει. Θα γράψω σχετικά στο δικό μου μπλογκ. Όταν το κάνω (το δικαίωμα στην τεμπελιά) θα σας ειδοποιήσω.

Trackbacks

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: